Activitats del curs   ·   Trajectòria històrica   ·   Directori   ·   Publicacions   ·  Miscel·lània   :   Índex
Els Llibres  dels Socis  i de les Sòcies
Notes   ·   Editors  ·   Any  ·   Autoria  ·   Títols  ·   Aparador
 
Gemma Cànoves; Asunción Blanco- Romero; José M. Prat; Montserrat Villarino (a cura de): Turismo de interior en España. Productos y dinámicas territoriales. València: Publicacions de la Universitat de València, 2017 (Desarrollo Territorial, 19); 303 p. ISBN 978-84-9134-193-2.   Notícia de P. Alegre : 
pàg.    1  ·  2  ·  3 
 

És una obra publicada en el deixant de Turismo de interior: renovar-se o morir, llibre del qual vam donar notícia en aquestes pàgines oportunament. En efecte, el grup de recerca TUDISTAR, del Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), continua ben viu en la recerca temàtica referida al turisme rural i el desenvolupament territorial en àrees rurals, joc de paraules de les inicials de les quals resulta l’acrònim abans esmentat. El grup, liderat tothora per la professora Gemma Cànoves, integra en aquesta ocasió els quatre curadors amb altres set investigadors de la mateixa UAB i d’altres universitats d’Espanya, a l’encalç d’una visió més profunda, sobre un ventall territorial més ampli, de com el turisme contribueix a la dinamització dels espais interiors peninsulars, prou lluny de les aglomeracions al·lògenes de sol i platja. Un llibre acadèmic que la seva edició per les Publicacions de la Universitat de València li ve com anell al dit. En efecte, la seva inclusió dins la col·lecció

 

“Desarrollo Territorial”, dirigida per Joan Romero, i dintre el consell editorial de la qual trobem els consocis Oriol Nel·lo, Josefina Gómez Mendoza, Carme Miralles i Gemma Cànoves mateixa, destaca encara més el seu caient formal i intel·lectual.

L’estudi de base efectuat per l’equip es recolza en una anàlisi clàssica de capacitat, impacte i vulnerabilitat d’una mostra de dotze territoris d’Espanya, de dimensions més o menys comarcals, en els quals es manifesten i ofereixen reclams turístics explícits, és a dir, “productes turístics”, no pas merament potencials. En el cas de Catalunya, l’autonomia més ben representada en la mostra, s’han escollit les comarques del Penedès (“enoturisme”), l’Anoia (geocaching), el Bages (espiritualitat), Berguedà (arqueologia industrial), la Cerdanya (esquí), l’Osona (ruralisme) i el Ripollès (esports d’aventura). Els cinc territoris que permeten posar el segell “en España” a l’estudi són: la Ribeira Sacra

 

segueix...

 
  l'àmbit de trobada  ·  er encastre  ·  el lugar para el encuentro  ·  gailenen bilgunea  ·  o lugar de encontro  ·  le lieu de rencontre  ·  the gathering space
 
  Pàgina publicada el
6 de febrer de 2018
 
pau·alegre·fecit·mcmxcix·mmxx
Qualsevol persona interessada en la geografia pot associar-s'hi.
Si us plau, complimenteu la butlleta de sol.licitud d’ingrés.
    Societat Catalana de Geografia
Filial de l'Institut d'Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47 / 08001 Barcelona
scg@iec.cat