Activitats del curs   ·   Trajectòria històrica   ·   Directori   ·   Publicacions   ·  Miscel·lània   :   Índex
Els Llibres  dels Socis  i de les Sòcies
Notes   ·   Editors  ·   Any  ·   Autoria  ·   Títols  ·   Aparador
 
Gemma Cànoves, Montserrat Villariño, Asunción Blanco-Romero, Elena de Uña i Cayetano Espejo : Turismo de interior: renovarse o morir. Estrategias y productos en Catalunya, Galicia y Murcia. València: Universitat de València, 2014 (Col. Desarrollo Territorial, 12); 241 p. ISBN 978-84-370-9251-5.   Ressenya de P. Alegre : 
pàg.    1  ·  2  ·  3 
 

universalitat amb la particularitat. En aquest sentit, la globalització reforça el territori com a espai recuperat per a la solidaritat local i esdevé una bona oportunitat de desenvolupament guiada pel canvi tecnològic.

En segon lloc, l'estudi analitza territoris en un context molt ampli i no pas en un sentit únicament administratiu: els autors són amatents a les estratègies de resposta de les institucions locals, dels seus actors i dels seus protagonistes.

En tercer lloc, remarca l'estudi de la identitat perquè és un element clau en les estratègies de diversificació d'un territori qualsevol, una identitat vinculada al caràcter del territori, al sentit social de pertinença, als condicionaments del seu entorn i al reconeixement col·lectiu d'un enteixinat de significacions. La formalització d'una identitat estratègica és fonamenta, el més sovint, en termes de singularitat, d'autenticitat i de qualitat.

En quart lloc, les autores i els autors es fan càrrec que cal entendre el desenvolupament sostenible de les àrees rurals en una

 

perspectiva àmplia i complexa, la qual cosa comporta retenir-ne les dimensions social, econòmica, ambiental, cultural, institucional i de governabilitat, així com les interaccions que se'n deriven. Breu, es pot considerar que totes aquestes dimensions s'engloben en el concepte de sostenibilitat territorial. La millora de la sostenibilitat de les zones rurals requereix noves interpretacions i plantejaments que reconeguin la complexitat i permetin l'expressió de les particularitats i les especificitats de cadascun dels territoris.

En cinquè lloc, consideren que en aquest context el turisme representa ser una de les alternatives funcionals amb major pes en els territoris interiors i constitueix un motor transversal generador de canvi. En els territoris d'interior menys afavorits, el turisme és el protagonista de la innovació i posa el segell de qualitat com a marca i pervivència de futur.

La recerca ha pres com a exemple tres territoris ben diversos, dinamitzats, però, pel producte turístic: a Catalunya, la comarca de l'Empordà; a Galícia, el territori de Ribeira Sacra; i a Múrcia, la Comarca del Noroeste.

 

segueix...

 
  l'àmbit de trobada  ·  er encastre  ·  el lugar para el encuentro  ·  gailenen bilgunea  ·  o lugar de encontro  ·  le lieu de rencontre  ·  the gathering space
 
  Pàgina publicada el
13 de juny de 2016
 
pau·alegre·fecit·mcmxcix·mmxx
Qualsevol persona interessada en la geografia pot associar-s'hi.
Si us plau, complimenteu la butlleta de sol.licitud d’ingrés.
    Societat Catalana de Geografia
Filial de l'Institut d'Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47 / 08001 Barcelona
scg@iec.cat