Activitats del curs   ·   Trajectòria històrica   ·   Directori   ·   Publicacions   ·  Miscel·lània   :   Índex
Els Llibres  dels Socis  i de les Sòcies
Notes   ·   Editors  ·   Any  ·   Autoria  ·   Títols  ·   Aparador
 
J. Fernando Vera (coord.); Francisco López Palomeque; Manuel J. Marchena i Salvador Anton: Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. València: Tirant Lo BlancH, 2011 [Col. Crónica]; 473 p. ISBN 978-84-9004-228-1.   Ressenya de J. M. Prat : 
pàg.    1  ·  2  ·  3 
 

d’ordenació i planificació territorial, així com els seus continguts, la seva metodologia i els seus nous paradigmes; ben diversament, en el segon s’assenyalen les polítiques i el programa disponibles per al desenvolupament de diverses tipologies de destinacions turístiques (urbanes, rurals, històriques, litorals, natura), i, en el tercer, s’analitza el concepte de governament en la seva relació amb el territori i el desenvolupament del turisme. El capítol quart va dedicat a presentar les diverses tipologies i les funcions dels organismes de gestió de les destinacions turístiques, mentre que, en el cinquè i darrer capítol, els autors ens presenten una sèrie d’instruments i tècniques de gestió ambiental per a la planificació de les destinacions i de les àrees turístiques (desenvolupament sostenible, avaluació de l’impacte ambiental, avaluació ambiental estratègica, protecció selectiva, auditories ambientals i certificacions, gestió i valoració del paisatge), analitzen les potencialitats turisticorecreatives i presenten altres instruments i mesures de suport per a la vialitat del sector. A continuació, trobem un glossari en el qual s’expliquen, amb cura considerable, divuit dels termes principals emprats al llarg del llibre, i després, abans de finalitzar amb una extensa bibliografia, s’ofereix una extensa cronologia de les fites principals relacionades amb el turisme al llarg dels dos darrers segles.

 

Ens trobem davant una obra la qual ofereix una visió integral de la dinàmica turística enfocada des de la dimensió territorial i espacial, que resulta d’una importància fonamental per a l’organització d’una planificació i d’una gestió global avingudes amb un marc de desenvolupament sostenible integrador d’aspectes ecològics, econòmics i socioculturals, amb la qual cosa s’evitarien processos descontrolats i sense criteri, els quals han ocasionat, ben sovint, un malbaratament de recursos, la irracionalitat en l’ús de l’espai i problemàtiques mediambientals. Es tracta, doncs, d’una síntesi excel·lent, entre un manual de nivell universitari i un llibre tècnic, la qual serà de lectura obligada per als estudiosos del turisme i el territori, atès que presenta els avanços científics i metodològics sorgits en el domini de l’anàlisi territorial del turisme i en la planificació de les destinacions turístiques, amb especial èmfasi posat en els àmbits hispànic i llatinoamericà, tot plegat amb la consegüent ajuda per a construir nous espais de creixement i, sobretot, aporta coneixement científic i arguments per a la consolidació de la geografia del turisme com una disciplina independent, per bé que influenciada per altres disciplines. [Josep Ma. Prat Forga; Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Geografia; Grup d’Investigació TUDISTAR; ressenya recollida a Documents d’Anàlisi Geogràfica 59:2 (2013), p. 419-422; versió catalana de Pau Alegre, juny de 2013]

 

 
  l'àmbit de trobada  ·  er encastre  ·  el lugar para el encuentro  ·  gailenen bilgunea  ·  o lugar de encontro  ·  le lieu de rencontre  ·  the gathering space
 
  Pàgina publicada el
21 de juny de 2013
 
pau·alegre·fecit·mcmxcix·mmxx
Qualsevol persona interessada en la geografia pot associar-s'hi.
Si us plau, complimenteu la butlleta de sol.licitud d’ingrés.
    Societat Catalana de Geografia
Filial de l'Institut d'Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47 / 08001 Barcelona
scg@iec.cat