històriques i, més important encara, com algun editor havia gosat publicar-les. L'actual
producció de mapes per animació audiovisual ha posat fora de joc aquelles temptatives.
Cal que passi la paraula, però, als autors i a les autores dels escrits que acompanyen la col·lecció. Si em permeteu
que continui arrapant-me al símil cinematogràfic us diré que la seva lectura m'ha semblat l'acta o el resum de
la sessió de cine-club en la qual es va presentar la pel·lícula. La presentació que precedí a la projecció hauria anat a
càrrec de Cinta
Pujal Carabantes. Figura, naturalment, com a coordinadora de l'obra en els crèdits d'edició. Amb
les valls d'Andorra: territori indesmembrable del Pirineu [pp. 17-30] com a lema de
la intervenció, Pujal repassa els tombants principals de la pel·lícula cartogràfica, des del plànol de la
frontera hispano andorrana de 1692 fins a l'actualitat. És l'orientació de conjunt tan indefugible i com
imprescindible. Els eixos de la seva exposició, i que sovint retrobareu en les intervencions posteriors, són el
format per Catalunya- França, per un cantó, i el transversal del Pirineu al qual s'hi abona amb predilecció, per
l'altre.
|
|

Els set escrits que segueixen a la presentació venen a ser les intervencions del col·loqui que haurien seguit a la
projecció en aquella sessió fictícia de cine-club. Totes són prou interessants, ben documentades, fermament
estructurades així com, quan cal, puntualment
|
|
incisives. Però, no me'n puc pas estar de dir-ho, les llacunes que
deixen entre les seves temàtiques singulars i específiques són enormes. És per això que el símil amb una
intervenció llarga en un col·loqui em sembla la més adeqüada. /
segueix...
|
|