|
Besançon |
"Per a què serveix un mapa? Massa sovint no és ideat per altra cosa que no sigui il·lustrar uns fets els quals ja són coneguts. En aquest sentit, és un instrument pedagògic: recolza una demostració, aclareix un raonament, permet recollir l'adhesió d'aquells als quals es presenta. Aquest aspecte és prou important. Però no pot pas ser l'únic. Quan es traslladen unes dades precises sobre el mapa, no se sap pas quina configuració apareixerà a la bestreta. S'espera amb impaciència la fi del treball per veure si en sorgeix alguna distribució regular, alguna correlació suggeridora."
"En efecte, el mapa es revela, en l'essencial, com un instrument de recerca, com un instrument d'exploració. És en aquesta perspectiva com hem pensat i disposat la sèrie completa d'exercicis que segueixen. Uns textos breus presenten la problemàtica del tema de cadascun. Així mateix, els estudiants disposen d'un seguit de dades, la majoria de les quals en format estadístic, les quals hauran de cartografiar. I per acabar, els caldrà observar acuradament els resultats obtinguts. Cal remarcar que és en aquesta fase final on se situa la fase d'exploració, la més formativa."
|