Activitats del curs   ·   Trajectòria històrica   ·   Directori   ·   Publicacions   ·  Miscel·lània   :   Índex
   
   
<<< retrocedir     IGU-UGI  :  CULTURES I CIVILITZACIONS PER AL DESENVOLUPAMENT HUMÀ : Pla de Treball  :  3
 
 

 

6.2.3 La comunicació amb els mèdia

L'entorn mediàtic ha estat classificat en una bona colla de processos els quals són prou significatius per a ordenar acuradament el Pla de Treball: la persistència de la presència dels mèdia impresos (diaris i revistes) malgrat la difusió dels mèdia electrònics; l'abassegament dels sistemes de comunicació globals per TV; un increment de la diversificació de programes de TV; el creixement i la difusió de llocs web com a eines de comunicació de masses, connectats el més sovint amb diaris i revistes; i el paper creixent del telèfon mòbil com a eina de comunicació integrada amb altres recursos electrònics quotidians de comunicació de masses.

Provatòriament, en el Pla de Treball caldria preveure la presència en un ventall de canals com el següent: Informació, adreçada a diaris, revistes, agències de televisió i llocs web; Col·laboració en debats de cultures i civilitzacions en diaris, revistes i canals de lleure de TV; Col·laboració en la presentació i il·lustració de cultures i civilitzacions, amb propostes de diàleg entre elles bolcada específicament en revistes temàtiques, canals de TV i llocs web; Col·laboració amb els mèdia educatius en suport televisiu, en publicacions i en llocs web a través de la preparació de textos, participació en transmissions de TV, etc.

6.3. Educació

L'àmbit educatiu serà crucial en el Pla de Treball de manera que caldrà esforçar-nos per a establir una xarxa d'iniciatives el més àmplia possible. En aquest context, els dossiers hauran de jugar un paper instrumental eminent atesa la seva significació evident per a usos educatius. Així mateix, caldrà requerir la col·laboració de les comissions especialitzades de la IGU per a aquest propòsit.

 

 

Per sobre de tot, l'aproximació a l'educació caldrà basar-la en una perspectiva multidisciplinària, de col·laboració entre les ciències socials i els naturals avingudes en el discurs sobre cultures, civilitzacions i desenvolupament humà. Cal confiar que aquest enfocament interessi la Union of the International Council for Science, la International Social Science Council i la International Council for Philosophy and Humanistic Studies. La iniciativa Cultures i Civilitzacions per al Desenvolupament Humà lliga prou bé amb els esforços en curs promoguts per la primera de les organitzacions citades per a endegar projectes dintre de l'Any Internacional del Planeta Terra promogut per les Nacions Unides. També caldrà esforçar-se per a establir cooperació efectiva amb organitzacions governamentals i intergovernamentals, en particular de la Universitat de les Nacions Unides i de la UNESCO.

Les societats de geografia i les associacions de geògrafs, i de manera especial les que apleguen ensenyants de geografia, seran pregats per col·laborar amb els components educatius del Pla de Treball per tal d'acréixer la sensibilitat per, i el debat de, els lligams entre cultures, civilitzacions i desenvolupament humà.

El Pla de Treball hauria de donar lloc a productes educatius específics:
· una presentació de cultures i civilitzacions, per a ser incloses en els llibres de text i retenir així l'atenció dels infants i dels joves sobre el tema en la mesura que contribueixen a la pau i el desenvolupament humà.
· un llibre sobre cultures i civilitzacions dedicat a : 1) presentar alguns conceptes d'utilitat per a capir cultures i civilitzacions; 2) mostrar com cultures i civilitzacions han de protegir-se, respectar-se i valorar-se; 3) afirmar

 

 

la urgència per enfortir la interacció constructiva entre cultures i civilitzacions; 4) en concret, afirmar el diàleg i la interacció com essencials a l'encalç del desenvolupament humà arreu i per a establir ponts efectius de diàleg entre sistemes locals i processos globals; i 5) mostra i debatre com les joves generacions poden contribuir al diàleg. Aquest llibre haurà de ser traduït al nombre de llengües el més gran possible i circulat a les escoles del nombre més gran de regions de tot el món.
· cooperació amb els canals educatius de TV per mitjà de xerrades i altres productes relatius amb cultures i civilitzacions; i
· cooperació amb llocs web especialitzats en educació.

Finalment, el Pla de Treball haurà de preveure com integrar les cultures i les civilitzacions en els curricula escolars així com en els de nivell universitari. En aquest context són especialment importants les iniciatives dels Comitès Nacionals de l’IGU.

6.4. Cooperació amb entitats executives

Per la seva naturalesa, la iniciativa Cultures i Civilitzacions per al Desenvolupament Humà pot beneficiar-se d'un ampli espectre de col·laboradors i adherents. Se'n poden reconèixer quatre tipologies bàsiques: organitzacions intergovernamentals, no governamentals internacionals, governamentals i locals no governamentals.

[Els apartats del 7 al 12 del Pla de Treball fan referència a les modalitats d'adhesió i aspectes diversos d’organització. Cal retenir que la seu de la iniciativa radicarà a la Llar de la Geografia (Home of Geography) a Roma (www.homeofgeography.org) on podreu trobar aquesta documentació en anglès i francès; versió catalana de P. Alegre).]

 
  l'àmbit de trobada  ·  er encastre  ·  el lugar para el encuentro  ·  gailenen bilgunea  ·  o lugar de encontro  ·  le lieu de rencontre  ·  the gathering space
 
  Pàgina actualitzada el
5 d'abril de 2006
 
pau·alegre·fecit·mcmxcix·mmxx
Qualsevol persona interessada en la geografia pot associar-s'hi.
Si us plau, complimenteu la butlleta de sol.licitud d’ingrés.
    Societat Catalana de Geografia
Filial de l'Institut d'Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47 / 08001 Barcelona
scg@iec.cat