Activitats del curs   ·   Trajectòria històrica   ·   Directori   ·   Publicacions   ·  Miscel·lània   :   Índex
Els Llibres  dels Socis  i de les Sòcies
Notes   ·   Editors  ·   Any  ·   Autoria  ·   Títols  ·   Aparador
 
Salvador Anton Clavé (a cura de): 10 lliçons sobre turisme. El repte de reinventar les destinacions = 10 Lessons on Tourism. The challenge on reinventing destinations. Barcelona: Planeta, 2012; 469 p. ISBN 978-84-08-00401-1.   Ressenya de N. Shoval : 
pàg.    1  ·  2  ·  3 
 

Molts lectors d’Annals of Tourism Research no han sentit parlar mai de Vila-seca, un petit municipi (21,4 km2, amb 21.373 habitants) situat a 100 km al sud-oest de Barcelona i plantat al bell mig de la Costa Daurada. La seva andana costanera, anomenada la Pineda, només tenia un grapat d’hotels ara fa vint-i-cinc anys; avui, aplega més de 5.000 places hoteleres i més de 3.000 places en apartaments turístics registrats oficialment. L’any 2012, més de 300.000 turistes, un 54% dels quals provinents de l’estranger, van generar 1,6 milions de pernoctacions.

Tot amb tot, Vila-seca té prou interès per a l’estudi de les transformacions esdevingudes al llarg de la costa catalana, espanyola i mediterrània durant els darrers decennis per dues raons. En primer lloc, perquè Vila-seca és, avui, una destinació turística d’anomenada, molt propera a altres destinacions de la Costa Daurada com Salou o Cambrils i a quatre passes del Parc Temàtic de Port Aventura. De conjunt, aquestes localitats reuneixen més de 50.000 places hoteleres i un nombre similar en apartaments

 

turístics registrats, acomboiant gairebé 7 milions de turistes a l’any. En segon lloc, perquè una colla d’investigadors catalans de la Universitat Rovira i Virgili, encapçalats per Salvador Anton Clavé, han escrit un llibre prou detallat i crític d’aquesta destinació turística relativament petita de Sol i Platja.

L’interès d’aquest llibre rau en l’ús que fa del cas singular de Vila-seca per a reformular el concepte de model turístic de la costa mediterrània vigent des de la dècada dels anys noranta fins ara. Així, clarifica la manera com les destinacions turístiques consolidades han aplicat, durant els darrers vint anys, una gran diversitat d’estratègies per tal de renovar-se. Cal remarcar que com a resultat del desenvolupament d’alternatives estratègiques, la majoria de les destinacions de més anomenada han conservat un nivell de competència adient en un context canviant i de globalització incessant. El llibre presenta les claus per a entendre com les destinacions locals situades al llarg de la Mediterrània s’han adaptat a les noves condicions del mercat.

 

segueix...

 
  l'àmbit de trobada  ·  er encastre  ·  el lugar para el encuentro  ·  gailenen bilgunea  ·  o lugar de encontro  ·  le lieu de rencontre  ·  the gathering space
 
  Pàgina publicada el
28 de març de 2013
 
pau·alegre·fecit·mcmxcix·mmxvii
Qualsevol persona interessada en la geografia pot associar-s'hi.
Si us plau, complimenteu la butlleta de sol.licitud d’ingrés.
    Societat Catalana de Geografia
Filial de l'Institut d'Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47 / 08001 Barcelona
scg@iec.cat