Activitats del curs   ·   Trajectòria històrica   ·   Directori   ·   Publicacions   ·  Miscel·lània
  de Socis i de Sòcies · de Col·laboradors i de
A · B · C · D · E · F · G · H · I · J · K · L · M · N · O · P · Q · R · S · T · U · V · W · X · Y · Z  
Col·laboradores · la Junta · Semblances

 

 

 
 
    Aportacions:
2010   Les ressenyes dels llibres La vall de Fuirosos. El Montnegre profund i Atles de la nova ruralitat.
    El resum de la conferència El paisatge en Joan Maragall.
2009   La nota sobre Geografia portuària : material docent a la XarXA.
    Els textos de suport del Segon Congrés Català de Geografia: un repàs definidor.
    Les ressenyes dels llibres Els mapes en la Guerra Civil espanyola, Invitació a l'Alguer actual, El naixement del metre, Estudi territorial: eines i criteris, Cervera i la Segarra al segle XVIII, L’Empordà de Josep Pla, La cartografia antigua de Catalunya y sus artífices, Medi, territori i història, Pals, El patrimoni socioambiental del Campus de l'Autònoma, Los mapas de vegetación de Cataluña, Vegetació de Sant Llorenç del Munt 1:25.000, Llegendes del Montseny, Introducció de la fauna d'Andorra, 700 anys de cartografia a les Illes Balears, Cartografia històrica dels Països Catalans, [Carto]graphia. Testimoni visual de les terres de Lleida, La vall de Ribes a peu de poble en poble i Josep Danés i Torras.
    La notícia dels actes de presentació dels llibres Josep Danés i Torras. Noucentisme i regionalisme arquitectònics, Cartografia històrica dels Països Catalans i de Territori. Observatori de projectes i debats territorials de Catalunya.
    El resum de la conferència El estudio del desierto: la cartografía del Sáhara Occidental.
    N'hi ha més...
 
  Pau Alegre i Nadal
@  
  Soci numerari  ·  Vocal de la Junta (1995/03)  ·  Editor de l'Obrador Obert (1999/ )
 
 
             
 
Li hem ressenyat:  
÷  Menorca. Materials per a fer-ne el mapa (Barcelona : Aula Fundació Privada, 1998) realitzat amb Pilar Benejam.  
÷  Tecnología geográfica para el siglo XXI. Cerdanyola del Vallès: Universitat Autònoma de Barcelona, 1998.  
÷  "Evidències i beslluns de brega en els sumaris judicials manresans (1808-1814)", secció del llibre De la revolta a la destrucció: Manresa i la Catalunya central a la Guerra del Francès, (Manresa: Centre d'Estudis del Bages - Ajuntament de Manresa, 2009) editat a cura de M. G. Rubí.  
÷  "Semblança biogràfica de Josep M. Prat", secció introductòria del llibre Lo Nou Testament. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2008.  
 
 
    Més aportacions:
2008   Segon Congrés Català de Geografia. Va formar part del Consell Científic.
    Segón Congrés Català de Geografia. Els resums De l'acte inaugural, Cartografia, paisatge i territori, Cartografia, cultura i societat, De la benvinguda a l'ICC, Història de la cartografia, Cartografia i innovació, El marc institucional de la producció, Cartografia persuasiva a Internet i De l'acte de clausura.
    El resum de la conferència Els sistemes socioecològics de la Conca de la Tordera.
    La ressenya de l'acte de presentació del documental La mirada d'un geògraf, la de Gonçal de Reparaz.
    Segón Congrés Català de Geografia. Les traduccions dels textos Qüestions posades a la cerca de mapes, El color en els mapes temàtics, El renovat Mittelschulatlas suís, Cartografia temàtica i recerca, Nova et Aucta Orbis Terrae Descriptio, Els mapistes són humans, Geografia i cartografia, abans i ara, Els mapes de Portugal i Espanya, El mapa d'isotermes de Humboldt, El mapa d'usos del sòl britànic, El cartograma estadístic rectangular, Què en fem dels mapes?, Cartografia, geografia i política, Mapes, saber i poder, La història natural dels atles, Què se n'ha fet de la geocartografia?, El mapa i la història de la cartografia, Dels conservadors i col·leccionistes i Sobre la natura dels mapes.
    Les notes sobre Centenari Lluís Solé i Sabarís : acte de recordança, La secció de Geografia del CEC fa cent anys, Horacio Capel : Prix International Vautrin Lud 2008, Va de globus, Anuari Territorial de Catalunya 2007 : presentat i A voltes amb la urbanalització i la globalització.
    Les ressenyes dels llibres Vilada i la seva rodalia, El Mèdol, La lluita per l'aigua a Catalunya, Atles de la diversitat, Toponímia, paisatge i cultura, El setge de Cardona de 1711, Paisatge, territori i societat a les terres de parla catalana, Aportacions catalanes en el camp de la urbanística, Els sistemes socioecològics de la conca de la Tordera, I foren els Països Catalans..., Una altra visió del Vallès, La geografía de la vid y el vino en Cataluña, Fer país, conèixer món, Arbres i arbredes singulars del Montseny i Vilardell i Sant Martí de Montnegre.
2007   La semblança de Jaume Codina i Vilà.
    La traducció d'Una especulació capadociana.
    Segón Congrés Català de Geografia. Les traduccions dels textos El llenguatge dels geògrafs, L'estudi de la història de la cartografia, Veure o llegir, El mapa internacional del món a 1:1 000 000 i La història de la cartografia : una ullada.
    Les notes sobre Yazilikaia en el record, La Cartoteca del CEC agafa embranzida, L'Atlas de Le Monde Diplomatique : els enllaços i la presentació de l'Anuari Territorial de Catalunya 2006 amb web.
    Les ressenyes dels llibres Tecnología geográfica para el siglo XXI, Barcelona y São Paulo cara a cara, Migracions, activitat econòmica i poblament a Espanya, Migració i història personal, El paisaje y la gestión del territorio, El planeta, nuestro cuerpo, El protectorado de España en Marruecos, Vigilia colonial, L'extensió i consolidació del fet metropolità, Processats milvuitcentistes, Joan Orpí. L'home de la Nova Catalunya, La crisi agrària de 1879-1900: la fil·loxera a Catalunya, Aportacions en homenatge al geògraf Salvador Llobet, Geología de los alrededores de Barcelona, Geografía general de España, Pau Vila i Dinarès. Semblança biogràfica, Masies que cal conèixer i La vall d'Olzinelles.
2006   Les semblances d'Artur Bladé i Desumvila, Ignasi M. Colomer i Preses, Jaume Marcet i Riba, Àngel Morell i Pujals i Maximino San Miguel de la Cámara.
    Els resums de les conferències Universitat i territori a Espanya : reptes i atzucacs, De la presentació de la Llei d'Informació Geogràfica, El canal Segarra-Garrigues i la cultura de l'aigua, Sobre els usos i abusos de la cartografia i Sistema urbà i constel·lacions empresarials a Europa.
    La ressenya de l'acte de presentació del llibre El territori dels geòmetres.
    Les ressenyes dels llibres Anuari territorial de Catalunya T 2004, Sustainable Tourism? European experiences, Policies and Strategies in Marginal Regions, Causalité et géographie, Menorca. Materials per fer-ne el mapa, Collsacabra. Guia d'excursions, Cartografia Peninsular (Segles VIII-XIX), Bisbes, Il·lustració i Jansenisme a Catalunya, Església, territori i sociabilitat, La unificació municipal del Pla de Barcelona, Catàleg del Fons Cartogràfic de l'IMH, Diari de la natura, Barris antics de Catalunya, Estudios sobre historia del paisaje español, El temps i el clima, El territori dels geòmetres, Representaciones culturales del paisaje, Pla director urbanístic del sistema costaner, La Catalunya vençuda del segle XVIII i Gallecs. Més de trenta anys...
2005   Les semblances d'Antoni Bergós i Massó, Josep M. de Casacuberta i Roger, Bartomeu Darder i Pericàs, Salvador Llobet i Reverter i Joan Roura-Parella.
    Els resums de les conferències La població a Catalunya : les perspectives, Aproximacions transversals sobre el canvi climàtic i Canvis recents en la vinya i el vi a Sicília.
    Les traduccions en les planes d'Una lliçó de Jean Brunhes sobre Síria, Centenaris nonats : Friedrich Ratzel present, Elisée Reclus i Paroles d'un Révolté i The History of Cartography : nova direcció.
    La crònica del viatge Per la volta del Creixent Fèrtil.
    La notícia De l'acte d'homenatge a Àngels Torrents.
    Les ressenyes dels llibres Mapa Geomorfológico de Sierra Nevada, El paisatge de Catalunya, Les colònies del Llobregat, La toponímia del Baix Camp, La Universitat i la Ciutat, Geografia dels PPCC 5: el turisme,..., Geografia dels PPCC 6: la indústria i l'agricultura, Societat, política i cultura a Catalunya, 1830-1880, Atles Comercial de Barcelona, Aquí no! Els conflictes..., Anuari Territorial de Catalunya, 2003 i "La Catalana". Història de la línia....
2004   La semblança de Josep Iglésies i Fort.
    Els resums de les conferències De la permeabilitat dels Pirineus, Endreçar el territori per combatre els incendis i De la natura, la història i les fronteres de Mallorca.
    La crònica del viatge D'Atenes a Tessalònica : anada i tornada.
    Les notes sobre Francesc Nadal a The History of Cartography, Els geògrafs en la historiografia catalana, La biblioteca Josep M. Domènech, a Terrassa i L'homenatge de Barcelona a Pierre Vilar.
    Les ressenyes dels llibres Els nacionalismes i el territori, El territori Metropolità de Barcelona 2003, Atles transpirinenc de transports, La fira de Santa Llúcia de Navès, Valutazioni di impatto ambientale..., La Unió Europea, Història de la Divisió Comarcal, Canvi industrial i... al Bages i al Berguedà 1975-1998, Nature and Culture in the Andes, Power and Gender..., Olympic Villages. Hundred Years..., L'alternativa catalana, Els inicis del pensament conservacionista, Expansió urbana i planejament a Barcelona, Geografia dels PPCC 3: la població, Geografia dels PPCC 4: les ciutats, La Barcelona literària, Capital social i treball de les dones, Transport i ciutat, Història del mapa municipal de Catalunya, Barcellona. Un nuovo ordine territoriale, Pau Vila. L'esperit de la terra, Espais públics. Mirades multidisciplinàries, Sant Cugat del Vallès. Paisatge i patrimoni i El tràfic amb el fred al Camp de Tarragona.
2003   "A tomb dels 400 anys del primer mapa imprès del territori de Catalunya: tres publicacions recents sobre història de la cartografia", publicat a Treballs de la SCdG, 55.
    Els resums de les conferències La biodiversitat a la vall de Fuirosos, Borgonya v Bordeus. Bordeus v Borgonya, Dakar, el creixement d'una metròpoli fragmentada, La geografia històrica de la vitivinicultura andina i Catalunya avui : del col·lapse infraestrutural.
    Les ressenyes dels cursets Ciutat i Territori: de les geografies cerdanianes i La força del mapa: imatge, sàtira i disbarat.
    La ressenya de l'acte de presentació de l'Atles de les viles, ciutats i territoris de Lleida.
    La nota sobre el llibre La construcció territorial de Mallorca i del reviscolament de la Comissió Roca a Manresa, El territori Metropolità de Barcelona : dades 2003, Gent jove, pa tou : Nous Territoris i Rebut de la Sociedad Geográfica Española.
    Les ressenyes dels llibres Càtars i catarisme a Catalunya, El canvi ambiental i l'excursionisme, La idea de ciutat a Lleida (segles XVIII-XX), Atles de Catalunya, Atles de la Península Ibèrica, Cartografia mallorquina, Apunts sobre economia i cultura, La percepció de la ciutat, Canvis socioambientals a l'Alt Empordà, L'Alt Penedès: una comarca..., L'Albi i els seus noms, Les idees i els dies, On anem? Trenta indrets de Catalunya..., Une géographie traversière, Trenta anys a les aules, Llegendes de la natura. Itineraris..., Família i treball, El Montseny. Cinquanta anys d’evolució..., Les famílies santboianes (segles XIV-XIX), La vida i la mort al Delta del Llobregat, Geografia dels PPCC 1 : el clima i el relleu, Geografia dels PPCC 2 : els rius i la vegetació, Guia per a conèixer els arbres, Cartografia de la Província de Barcelona, Boscos de Catalunya. Història i..., El delta del Llobregat. Terres d'oblit, Les formes de creixement urbà i 50 anys de Fira Sant Isidre.
2002   "Acte de presentació del llibre Transformacions territorials a Catalunya (segles XIX i XX), publicat a Treballs de la SCdG, 53-54.
    Els resums de les conferències Deutsche Heereskarte von Spanien (1940-1944), La institucionalització del japonès modern, Recordança de Lluís Casassas, Resposta dels sòls a l'abandonament de la muntanya i Lleida: dinàmiques urbanes i espais comercials.
    La ressenya del curset Interrogants sobre l'Àfrica.
    La nota sobre el llibre Des de la frontera : castells medievals a la Marca.
    Les ressenyes dels llibres Procés de transformació agrària..., La cartografia catalana, La práctica de la geografía en..., Cartografia de Catalunya, Una geografía humana renovada, L'Albufera de València, La formació dels desequilibris territorials..., El estado y el control de plagas agrícolas, Atles ... Lleida, Medi ambient: una crisi civilitzadora, Introducció a la recerca en toponímia, Olot. El medi geogràfic, El sistema català de reproducció, A l'entorn de la frontera, Cap a la reforma ambiental urbana, Diferenciació i reestructuració de l'espai turístic, Sant Llorenç de Munt i l'Obac, Viatge a la frontera de Ponent, Rafael Puig i Valls, 1845-1920. Precursor..., Geografia General, El nuevo papel de las mujeres..., Geografía rural, Ordenación y planificación territorial, Perfil socioeconòmic dels municipis catalans, Cabacés, un poble al peu del Montsant, Geografía política i Les aigües d'Andorra.
2001   "Sobre 'Les bases d'une cartographie industrielle de l'Europe au siècle XIX'", publicat a Treballs de la SCdG, 51.
    "De l'acte de presentació del llibre de Ma Carme Montaner: "Mapes i cartògrafs a la Catalunya contemporània (1833-1941)", publicat a Treballs de la SCdG, 51.
    Els resums de les conferències Els tombants de la història urbana d'Atenes i Reptes actuals de la recerca i de la gestió fluvial.
    Les ressenyes dels llibres Mapes i cartògrafs a la Catalunya, Passejades pels boscos de Catalunya, Geografía, estadística y catastro..., De la Vegueria a la Província, Les colònies industrials, Transformacions territorials..., Reports...: geografia i demografia, La formació de les xarxes de transport de Catalunya, Els mapes del territori de..., Actes. V Congrés d'Història Local, L'excursionisme científic, Las series del mapa topográfico de España, L'enginyer Domingo Cardenal, La comarca del Lluçanès, Els tramvies de Barcelona. Història i... i Atles cartogràfic de les Valls d'Andorra: 1692-1976.
2000   Va participar en la presentació del llibre Mapes i cartògrafs a la Catalunya contemporània (1833-1941) de Ma. Carme Montaner. [ 9 de novembre]. Va ser publicada a Treballs de la SCdG, 51.
    "Pòrtic", publicat a Treballs de la SCdG, 49.
1997   "Secrets i silencis: Brian Harley i la cartografia", publicat a Treballs de la SCdG, 45.
1995   "L'evolució de la cartografia de base de Catalunya al segle XX", publicat a Treballs de la SCdG, 39.
    "Pòrtic", publicat a Treballs de la SCdG, 40.
1994   Va intervenir en el seminari L'evolució de la cartografia a Catalunya al segle XX sobre el tema: "La documentació geogràfica de Catalunya al segle XX". El resum del seminari va ser publicat a Treballs de la SCdG, 39. La resta de les sessions del seminari varen anar a càrrec de Xavier Baulies, Josep Ma. Camarasa i Castillo, Lluís Gelpí, Jaume Massó i Cartagena i Ma. Carme Montaner i Garcia.
1991   Primer Congrés Català de Geografia: Ponències. Va dissertar sobre el tema: "Les bases de dades i la cartografia." [15 de març]. Publicada a les Actes del Congrés.
1986   "Recursos i reserves minerals: el cas de Catalunya, 1909-1960", publicat a Treballs de la SCdG, 7- 8.
1985   "L'estructura de relleu de Catalunya abans i després del Dr. Lluís Solé i Sabarís", publicat a Treballs de la SCdG, 4.
1973   Sortida d'estudi a Manresa [24 de novembre]. Va intervenir sobre el tema: "Plànols i projectes de Manresa al segle XX".
    Capçal de les aportacions...
 
   
  Citat a les ressenyes de:
  ÷  Burgueño (2008): El mapa com a llenguatge geogràfic  
  ÷  Tarroja; Castañer; Mercadé (2008): : Anuari Territorial 2007  
 
 
  Triat i garbellat a les planes:
  A la descoberta de la serra de Cardó  
  Infàncies diverses i context internacional  
  IIcCG : De l'acte inaugural  
  De la presentació de Vigilia colonial  
  Més edicions facsímils de mapes antics de Catalunya  
  De la mar Negra a la mar Blanca  
  Per la volta del Creixent Fèrtil : unes impressions  
  D'Atenes a Tessalònica : anada i tornada  
 
  Pàgina actualitzada el
28 de febrer de 2010
 
pau·alegre·fecit·mcmxcix·mmx
Qualsevol persona interessada en la geografia pot associar-s'hi.
Si us plau, complimenteu la butlleta de sol.licitud d’ingrés.
    Societat Catalana de Geografia
Casa de Convalescència
Carrer del Carme, 47
08001 Barcelona
 
 
@